Felanmälan
Här anmäler du fel som behöver åtgärdas i din lägenhet, allmänna utrymmen och utemiljö.
Enklast är att felanmäla via Mina sidor dygnet runt. Felanmäler du där så går felanmälan direkt ut till fastighetsteknikern.
Akut felanmälan och Trygghetsjour utanför våra öppettider ring Securitas 010-4705252
Fel på TV och bredband kan inte vi åtgärda utan du måste då ringa till Telia eller den leverantör du beställt bredband/TV av.
- Ring 020-202070 om du har problem med de kanaler som ingår i hyran eller om din TV-box eller router inte fungerar. Supporten kan också besvara frågor om abonnemang.
- Har du bredband eller TV från annan leverantör ringer du till deras kundtjänst.
Nyinflyttad? Då kan du själv aktivera dina tjänster hos Telia. Klicka på denna länk för att komma till aktiveringssidan.
Som hyresgäst kan du:
- göra en felanmälan och följa den
- se aktuella och tidigare hyresavier och kontrollera att de är betalda,
- se vilket OCR nummer du ska använda när du betalar din hyra
- uppdatera dina kontaktuppgifter
Som sökande
- kan du ställa dig i vår bostads- eller bilplatskö
- leta efter lediga/uppsagda lägenheter
- se sökta objekt och erbjudanden
- tacka ja eller nej till erbjudanden
- anmäla och hantera prenumeration via e-post på lediga objekt som passar dina önskemål
- uppdatera dina personuppgifter, önskemål om lägenhetsstorlek, område och kontaktuppgifter.
Bomkörning
En bomkörning uppstår när Göingehem eller vår entreprenör har planerat att utföra ett arbete i er bostad men inte kunnat åtgärda detta av någon anledning. Exempelvis att utföraren inte kommer in i bostaden eller att något har förhindrat utföraren att utföra sitt arbete. Har man som hyresgäst sagt att man ska vara hemma vid utsatt tid eller meddelat att nyckel lämnas i tuben men man inte är hemma eller att nyckeln saknas i tuben kommer en avgift uppgående till 581 kr att tas ut för bomkörningen.