I Göingehems affärsidé ingår att vi ska utveckla ett hållbart boende i samverkan med våra kunder. För oss innebär det att våra boende är viktiga på många sätt. Vi vill att de ska känna sig nöjda, glada och trygga när de bor hos oss, men vi vill också att de ska berätta för oss när något kan bli bättre. Varje dag, i varje möte med kunderna, bygger vi förtroende. I varje möte påverkar vi också kundernas bild av vad Göingehem står för. I den här servicepolicyn har vi dokumenterat de grunder för vårt bemötande som personalen på Göingehem tillsammans har arbetat fram.
Våra kärnvärden
Våra kärnvärden beskriver de grundläggande värden som vi vill förmedla till våra kunder. Om vi ständigt påminner oss om och agerar efter kärnvärdena, kommer alla, både internt och externt, att få en samstämmig, tydlig och stark bild av vad Göingehem står för.
Vi bryr oss
Du som bor här kan lita på oss. Vi håller vad vi lovar och anstränger oss för att göra ett bra jobb. I husen är det bra stämning och vi månar om varandra.
Grön trygghet
Vi har en boendemiljö som passar för alla åldrar. Det naturnära läget gör att det är nära till skog och vatten. Vi har din personliga trygghet i fokus, och arbetar aktivt för ett hållbart boende. Hos oss kan du kombinera drömmen om landet med service och trygghet.
Nära till mycket
Här lever du nära andra människor och det som är viktigt i livet. Skola, arbete, aktiviteter – mycket finns på nära håll. Övriga Skåne och Köpenhamn når du lätt med bil, buss och tåg.
Vår bemötandefilosofi
Vår bemötandefilosofi uttrycker vad vi tror på när det gäller bemötande, våra viktiga grunder för hur vi beter oss mot varandra och mot våra kunder.
Ringar på vattnet
Vi tror på att positivitet och gott humör sprider ringar på vattnet. Ett leende smittar, och när vi ler mot våra kunder ler de tillbaka. Chansen att de även ler mot nästa person de möter är stor. På det sättet kan vi göra skillnad för många, varje dag.
Bemötandet vi ger kunderna är en central del i deras upplevelse av att bo hos oss. Det finns mycket forskning om kundbemötande, forskning som visar att i många fall är service och bemötande faktiskt viktigare än själva produkten eller tjänsten. Därför behöver vi hela tiden hjälpas åt att skapa en riktigt bra upplevelse för våra kunder och ett leende är en bra början.
Ärlighet varar längst
Ingen människa är perfekt och inget företag eller system är perfekt. Ibland blir det helt enkelt fel. Det är helt naturligt och också ett villkor för att utvecklas. Vi är ödmjuka inför det, säger som det är och vill hela tiden lära oss hur vi kan bli bättre. Därför är vi tydliga och ärliga, även när saker inte blir som vi vill. Vi välkomnar klagomål, felrapporter och alla diskussioner om förbättringsmöjligheter, och följer upp så att vi minimerar risken för att samma fel inträffar fler gånger.
Människors lika värde
Vi är olika och det är bra. Vi behandlar alla våra kunder likvärdigt och respektfullt, och vi förväntar oss också att bli behandlade med respekt. Personangrepp är aldrig OK, och vi förbehåller oss rätten att avsluta diskussioner där någon går över gränsen.
Våra servicelöften
Våra servicelöften representerar fyra beteenden, som tillsammans bidrar till den bild av Göingehem som vi har beskrivit ovan. Servicelöftena beskriver hur vi praktiskt handlar, varje dag och i varje situation.
- Vi hälsar alltid på alla, med ögonkontakt och ett leende.
- Vi lyssnar noga och bekräftar vad vi kommit överens om.
- Vi återkopplar alltid senast enligt utlovad tid, men gärna tidigare.
- Vi samarbetar för kundens bästa.
Till sist...
Vårt arbete för att ge våra kunder ett bra bemötande stannar aldrig av, vi blir aldrig färdiga. Vi behöver hela tiden påminna oss själva och varandra, och hjälpas åt i tuffare situationer. Servicepolicyn är ett levande dokument, och vi är alla viktiga för att utveckla den vidare.