Från och med juni 2021 har vi ett öppet fibernät. Detta gör att du som hyresgäst kan välja bland flera olika bredbandsleverantörer. Vill du se vilka alternativ som finns gör du det på www.bredbandsswebben.se. Där ser du priser och hur du gör för att beställa bredband.
Du som har ett bredbandsavtal med Telia och vill ha kvar det behöver inte göra någonting. Om du vill byta leverantör så glöm inte att kolla upp om du har uppsägnings- eller bindningstid på ditt nuvarande abonnemang.
Problem?
Har du problem med de kanaler som ingår i hyran eller om TV-box eller router krånglar ska du ringa 020-202070 för support.
Har du tecknat eget abonnemang från Telia på bredband och det är problem ska du kontakta 020-240250 för support. Har du bredband från annan leverantör ringer du till deras kundtjänst.
Länk till en guide på Telias hemsida hur du kopplar i bredband.
Länk till en guide på Telias hemsida hur du kopplar in bredband och TV-box.
Länk till bredbandswebben där du kan se vilka leverantörer du kan välja mellan.