Fel i din bostad eller i din fastighet anmäler du via Mina sidor. För att felet ska kunna avhjälpas så snabbt som möjligt är det viktigt att du lämnar en noggrann beskrivning av felet.
Det går också bra att ringa till 044-775 25 00 under våra öppettider.
Fel på TV och bredband kan inte vi åtgärda utan du måste då ringa till Telia eller den leverantör du beställt bredband/TV av.
- Ring 020-202070 om du har problem med de kanaler som ingår i hyran eller om din TV-box eller router inte fungerar. Supporten kan också besvara frågor om abonnemang.
- Har du bredband från annan leverantör ringer du till deras kundtjänst.
Nyinflyttad? Då kan du själv aktivera dina tjänster hos Telia. Här på denna länk kommer du till aktiveringssidan.
|

|
Akuta fel
Akuta fel som inträffar utanför Göingehems öppettider och som måste åtgärdas omedelbart för att skydda fastighet eller person, till exempel stora vattenläckor eller person fast i hiss, ska anmälas till Securitas på 010-470 52 52.
Tub- eller huvudnyckel
Du behöver inte vara hemma för vi ska kunna åtgärda fel i din bostad. En förutsättning är dock att du då har lämnat ditt godkännande om att vi får använda tub- eller huvudnyckel för att gå in i lägenheten. Om du har en nyckeltub på din lägenhetsdörr hänger du en reservnyckel i kedjan på denna för att vi ska komma in. Nyckeln ska hänga ensam, utan nyckelring.
Utelåsning
Här på denna länk kan du läsa mer om utelåsning.
Bomkörningsavgift
Du som hyresgäst kan bli debiterad en så kallad bomkörningsavgift på 581 kronor.Avgiften tas ut om du har bokat en tid med en reparatör eller entreprenör men inte är på plats vid avtalad tid, eller om du har uppgett att tubnyckel får användas men nyckel saknas i tuben. Du kan även bli debiterad avgiften i särskilda fall då du på något sätt har förhindrat felet från att bli avhjälpt, till exempel om du blivit ombedd att flytta möbler inför reparationen men inte gjort detta.